21.07.2020

6 етапів співбесіди: методологія телефонного інтерв'ю

Перша і найголовніша мета телефонної співбесіди — це оптимізувати час компанії й кандидата. Перед тим як запрошувати людину на живу співбесіду, важливо знайти спосіб віддалено протестувати її. Кожна година витрачена на співбесіди — це час, який ви могли б присвятити чомусь іншому, наприклад, провести інтерв'ю з більшою кількістю кандидатів або зайнятися робочими завданнями. Тому телефонне інтерв'ю — це швидкий спосіб відсікти тих кандидатів, які не підходять.

Етапи проведення ефективного телефонного інтерв'ю

1. Привітання та встановлення контакту з претендентом. Процес проведення співбесіди — вже якісь базові стосунки, які компанія встановлює з кандидатом. Важливо, щоб він проходив в дружній атмосфері, а у людини не було ніяких передумов негативу до компанії. Рекрутер не вдирається в життя кандидата дзвінком, а домовляється про розмову, призначає дату та час. А сама по собі манера ведення діалогу доброзичлива й приваблива.

2. Виявлення потреби кандидата. Перед тим, як почати співбесіду, розпитайте людини, яку роботу він шукає.

Починаємо розмову: «Добрий день, (ім'я). Знайшли ваше резюме на сайті, дзвоню, щоб провести співбесіду. Потрібно всього 10-15 хвилин, чи є у вас час зараз? Яку роботу ви шукаєте для себе, яке ваше ідеальне місце?»

Коли людина озвучує свої очікування, ви перевіряєте, наскільки його очікування відповідає тому, що ви пропонуєте або плануєте запропонувати. Навіщо це робити? Припустимо, людина шукає роботу у великій стабільній і системної компанії з ієрархією та історією, а ви невеликий стартап — уточніть, чи готовий він працювати в невеликому проєкті. Відповідь «Ні» автоматично означає, що вам нема про що говорити з кандидатом, тому ви зможете закінчити співбесіду вже зараз.

► Читайте також: Стратегія для швидкого та якісного закриття вакансії

3. Презентація компанії та вакансій. Переконайтеся, що кандидат розглядає вакансію, яку ви йому пропонуєте. Якщо вона йому нецікава, то витрачати час на глибоку співбесіду навіть телефоном не має сенсу.

«Якщо дозволите, я коротко розкажу про те, чим займається наша компанія, в чому суть вакансії»

Розповідайте детальніше про компанію, вакансії та виявляйте будь-які сумніви кандидата щодо того, готовий він працювати з вами чи ні.

4. Уточнення даних в резюме. Чому він пішов з тієї чи іншої роботи, чому так часто міняв роботу, чим конкретно займався? Ставте питання, які дозволяють перевірити кандидата на відповідність базовим вимогам вакансії, згідно з профілем компетенцій.

5. Питання-відсікачі. Такі питання дозволяють відсіяти кандидатів, які не підходять через нестачу компетенцій.

Якщо ви шукаєте фінансиста, запитаєте: «Що таке чистий прибуток і чим він відрізняється від чистого грошового потоку? Що таке власний капітал і як він пов'язаний з чистим прибутком?». Інтернет-маркетолога можна запитати «Що таке показник якості рекламної кампанії? Як можна оптимізувати конверсію посадкової сторінки?»

Підготуйте набір професійних питань заздалегідь, і попередньо попросіть у людини дозволу поставити їх. Немає сенсу продовжувати спілкування, якщо кандидат не може відповісти на них. В такому випадку рекрутер коректно закінчує співбесіду і бере тайм-аут, щоб через час дати фідбек. Зворотній зв'язок потрібен в будь-якому випадку, не повинно бути обірваних комунікацій.

► Читайте також: Гайд «65 вопросов на собеседовании с менеджером по продажам»

6. Завершення діалогу. Якщо ви відчуваєте, що людина проходить далі — домовляйтеся про наступні кроки. Скажіть, що зв'яжетесь найближчим часом, або відразу запрошуєте на живу співбесіду. Важливо, щоб діалог завершився коректно з домовленістю про наступні дії.

Smart Solutions - HR-провайдер №1 в Україні. Ми займаємося підбором масового і професійного персоналу понад 10 років. Довірте підбір персоналу Smart Solutions, щоб не відволікатися на рутинні справи в бізнесі. Рекрутери Smart Solutions знаходять тих людей, які хочуть працювати у вашій компанії. Натисніть на кнопку, щоб залишити заявку на підбір персоналу👇🏻

                                             
Смотрите также
\